fredag 29 september 2006

stressigt schema + nya prylar

jag är uppbokad på saker hela tiden. de närmsta tre helgerna består av att jobba på konsum, ha kick-off med nya jobbet i skärholmen och jobba på konsum. utöver det jobbar jag mycket i veckorna och har därmed inte tid till att göra något annat än åka hem, äta, gnälla lite och sen sova. fast idag var jag ledig och skrev på kontraktet på nya jobbet, fick se butiken och träffa en del av mina blivande arbetskollegor. det känns ganska läskigt att börja på ett nytt jobb, mingla med en massa nytt folk, lära sig nya rutiner och framförallt, inte kunna springa till pappa och be om ändringar i schemat eller något annat som jag kan göra på konsum. hehe. men ja. det blir väl bra. om bara mitt schema blir bättre - som det ser ut idag så kommer jag jobba fyra eller sex pass i veckan á fyra timmar var = jättesvårt att kombinera med något av mina andra två jobb. buuhu.

efter kontraktskrivning och lunchdate åkte jag och jonas på invigningen av mediamarkt på heron city, mest för att säga hej till sannah som jobbar där. vi fick stå i kö i två timmar för att komma in i butiken, för att därefter ströva runt planlöst och pilla på lite billiga elektronikgrejer, pratat lite med sannah, få godis + mineralvatten och avsluta besöket med att köa i säkert 40 minuter till kassan. med oss hem hade vi i alla fall med oss:

_brödrost
_strykgärn
_temp
_rakapparat (till jonas såklart)

jag är trött i benen och har lovat mig själv att aldrig mer göra om samma sak. förutom den 26 oktober då vi öppnar butiken (coop extra i skärholmen). haha. men jag räknar inte med lika mycket kaos.

nu är jag jättejättetrött. imorgon kommer jonas syster + familj eventuellt hit och övernattar. roligt! nu ska jag sova. trött. mycket. hör hur jonas snarkar lite. sött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar