onsdag 25 oktober 2006

storstädning

jag och jonas tog tag i oss själva idag och städade lägenheten för första gången sen vi flyttade in, alltså första gången på en och en halv månad. fast vi har fortfarande ingen fungerande dammsugare (fick en gammal av mamma som nästan gjorde mer skada än nytta) så vi turades om att gå med sopskyffel och dra bort dom värsta dammtussarna + högarna med grus, chipssmulor och annan skit :C sen skurade vi, rengjorde badrummet + köket så att det är skinande rent. det känns skönt att inte behöva tänka på att man måste ha strumpor på sig inomuhus för att slippa känna stora klumpar/smulor skit under fötterna. jätteskönt.

ikväll är det VIP-kväll på mitt nya jobb, coop extra i skärholmen. vi öppnar butiken för allmänheten imorgon, men ikväll är det bara eliten som får träda in genom dörrarna och titta på härligheten! fest! det är spännande att vara med om att öppna en helt ny butik. en rolig grej är att jag fick förfrågan om att jobba på konsum i kungsängens centrum i söndags eftersom dom hade dåligt med personal, och det var sista dagen den butiken skulle vara öppen då dom byter lokal imorgon. jag har alltså inom loppet av en vecka varit med och stängt en butik och kommer imorgon vara med om att öppna en! jag får vara med om så mycket i den här branschen!

igår fick jag pepparkakor, hjortronsylt och snickers av papi! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar