onsdag 6 juni 2007

igår och idag

igår hade jag en rolig dag på jobbet, lagom mycket att göra, snälla kunder osv. samma sak idag.
fast igår var extra rolig, för efter jobbet tog åkte jag och mina arbetskollegor arja, nazi samt maria + hennes kompis in till stan för att springa vårruset. jag var jättenervös för jag hade inte sprungit något sen jag blev sjuk för ungefär två månader sen. eeh. hum. men maria peppade mig att jag skulle springa en bit i alla fall, så vi två började jogga tillsammans men hon drog ifrån ganska snabbt. jag orkade i alla fall springa 2,5 km och sen gick jag 1,5 och avslutade med att springa den sista kilometern. det kändes bra, var fint väder och bra underlag och så. det bästa var när jag kom till vätskekontrollen i mitten på loppet, där jag bälgade i mig vatten, för alla som delade ut (tjejer, typ 15år) peppade jättemycket och skrek typ "hejaheja, vad bra du är" "inte långt kvar nu, kämpa på". jag blev så glad för att dom hejade på just _mig_ så jag började nästan gråta och tog i för kung och fosterland. ehe, hehe, måste ha fått värmeslag eller nåt. men det var så fint och trevligt att bli påhejad liksom.
idag på jobbet började jag nästan också böla. vid halv fyra snåret knallar det in ett gäng tonåringar, kanske 20-25 st, och ställer sig och sjunger sommarvisor JÄTTEFINT!! först fattade jag ingenting, men sen såg jag en tant som stod och dirigerade och tänkte att det kanske var någon musikklass eller något. dom sjöng tre eller fyra låtar, och jag hade jättesvårt för att hjälpa kunderna för jag lyssnade så koncentrerat och försökte blinka bort tårarna. *sentimental tant* när jag tänkte på att elinas och jakobs bebis snart kommer var det också nära till tårarna. jag längtar efter den lilla fisen!

sidospår. whatever.
efter loppet igår så bjöds det på picknick. det var rätt tattigt, för vi fattade inte hur man skulle göra (det var leverpastej/kalkonwrap som man skulle sätta ihop själv) så vi klagade lite på maten och svullade i oss det vi hade. jag åt mackor med mjukost, det var det som passade mig veggis :C sen satt vi och pratade och skrattade och sen var det dags att åka hem och jag var trött som en gris och sov som en stock.

ps1. imorgon ska jag jobba, sen ska jag göra en massa ärenden inför idas studenten/annikas 25-årsfest/millies födelsedagspicknick osv.
ps2. var nyss ute och sprang min korta runda. nu jävla ska kondisen arbetas upp igen!

3 kommentarer:

  1. HAHAHAHA heter en på ditt jobb NAZI?!?!?!??!?! HAHA

    SvaraRadera
  2. haha @ att du bölar åt allt!! haha
    (okej, jag hade också börjat gråta ifall de stod massa och hejade och ifall de kom in och sjöng fina sommarvisar, speciellt den blomstertid nu kommer, men det låtsas vi inte om nu!!)

    SvaraRadera
  3. jaa, fast man säger ju inte nazi som nazist utan det uttalas mer nasi, som nasigoreng eller vad det nu heter.

    jag veeet att du hade börjat böla av det, du är ju blödigare än mig!!

    SvaraRadera