måndag 4 juni 2007

bra helg, bra tjej

helgen har varit rolig och bra. i lördags sov jag hela dagen med jonas och sen åkte han till jobbet och jag piffade och gjorde mig fin och åkte sen till svandammsparken för att hänga med josefin från jobbet och hennes vänner. det var trevligt, jag fick reda på skvaller!!
sen åkte jag in till stan för att möta robert och malin och forsätta festen, men det blev en mindre flopp på grund av petiga, otrevliga vakter. så malin och robo åkte hem, jag tog en burgare och väntade på jonas som precis hade slutat jobbet, sen åkte vi hem.

igår var jag i stan med hanna och roger, vi hängde i bågen och svettades och sen gick vi i affärer och på loppis. jag fyndade jättemycket bra saker! bland annat ett fint linne från urban outfitters. när jag kom till kassan och skulle betala så sa tjejen i kassan att "du vet väl att du får ett plagg gratis, när det är reaplagg. ta två betala för en!" jag började hetsa runt i affären för att hitta något jag kunde raffsa åt mig. blev stressad när dom stängde av musiken och skulle börja stänga affären, och tänkte ge upp, när jag fick syn på en jättefin ziptröja från puma i grått och svart, jag provade den i en halv sekund och kom fram till att den skulle sitta som en smäck på jonas så jag tog den och betalade och fick en fin presentkartong som jag kunde packa ner tröjan i. efter det åkte hanna och roger hem och jag fortsatte shoppingrundan på åhléns, eftersom det var det enda som hade öppet. och tur var det, för jag hittade ett fint, slappt, lila linne för 79:- och en gullig svart klänning som jag ska ha när ida tar studenten. sen köpte jag lite studentskit som jag ska pyssla med i veckan.

jag kom hem vid sju, åt pannkakor, svea och syster tyckte att det var jättegott! sen satt jag och gjorde ingenting när sannah ringde och undrade om jag ville komma in till stan och gå på krogrunda med henne, eva och maria. det ville jag, så jag åkte in stan, blev full, sa åt jonas att komma och möta oss när han slutade jobbet, drack lite mer öl, åt grekisk fastfood, tog nattbussen hem. hela nattbussen var jag jättenervös över överraskningen som väntade på jonas hemma, han blev glad som en liten gris och tröjan satt perfekt på honom! han fattade ingenting, trodde att jag hade köpt en jättedyr tröja till honom och fattade inte riktigt varför. jag är bästa tjejen.

nu ska vi åka till ikea/random tekninkaffär i kungens kurva för svea har tuggat sönder vår sista mobilladdar. sen ska jag jobba i fyra timmar, fest!

2 kommentarer:

  1. HÄHÄ det är vi som har tränat svea till att tugga på alla sladdar hon ser!!!!

    SvaraRadera
  2. taskig kattmoster!!!

    SvaraRadera