onsdag 27 juni 2007

ovanlig bussresa

jag har nyss varit med om den ovanligaste bussresan någonsin till jobbet. var ute i god tid som vanligt när jag gick till bussen. blev förvånad när jag (åtta minuter innan min buss skulle komma) såg en 173:a svänga in i väldigt hög fart och stanna. jag misstänkte att det var den tidigare bussen som var sen, därav den stressiga farten. vad bra, då kommer jag fram tidigare, tänkte jag, glad i hågon som man är vid halv sju snåret på morgonen.
när vi hade åkt förbi älvsjö (där den "tidiga" bussen inte stannade för tidsreglering som dem brukar) skymtade jag en annan 173:a framför oss, som vi alltså hade kört i fatt. jag fattade ingenting och fattade ännu mindre när busschauffören plötsligt svänger av den vanliga bussvägen och kör ut på e4:an. "är det någon som ska till fruängen?" ropar han ut, varav någon av de andra två passagerarna svara ja. så han kör till fruängen, stannar och säger att det är avstigning för samtliga. jag fattar ingenting och reser mig upp för att gå av, då han förklarar att han ska till skärholmen. jag säger att det ska väl jag med, sätter mig igen, åker ut på e4:an en gång till, kör den snabba vägen till jobbet och kommer fram 40 minuter för tidigt. haha, jisses.
det bästa är att bussen jag åkte med i måndags körde fel tre gånger och fick åka och vända på en bensinmack samt runda några rondeller ett par gånger.

jag fattar verkligen inte vad han höll på med. precis när vi var framme fick han ett radioanrop där någon undrade vad han höll på med, han mumlade fram en förklaring som jag inte hörde, fick en liten utskällning och sa tyst: jag försökte bara göra mitt bästa...
då brast mitt hjärta lite :( för mig var det ju bra, kom fram tidigare till jobbet och fick en rolig resväg för en gångs skull. det är king att vara tidig på jobbet för då kan man chilla och slippa hetsa som man alltid måste. enda nackdelen är att det är tidlås på alla skåp jag ska in i, så jag kan ändå inte göra något på tio minuter till.

2 kommentarer:

  1. men guuuud, sorgligt med han som bara försökte göra sitt bästa!! :C :C :C :C :C guud *Dör* :C

    SvaraRadera
  2. jag veet! jag skulle sagt till honom att jag tyckte att det var bra, för det var ju skitbra för mig, tog en kvart att komma till jobbet istället för 40 minuter!! :'(

    SvaraRadera