torsdag 26 juli 2007

bästa barnvakten

det var fett lätt att vara barnvakt. vi gick runt lite med vagnen, hon blev lite kinkig i en halv sekund ibland men då bar jag henne på supersättet som hon älskar och så blev allt bra igen.
enda gången som det var lite läskigt var när hon blev hungrig, men då hade jag redan börjat misstänka att det började bli matdags så jag var redo och på hugget och sprang fort iväg till ett café för att värma elinas tuttmjölk (kräkz) medan jonas fick sitta kvar i humlegården med en gallskrikande bebbe :'C sen var det lite bökigt att få henne att äta, men bara i någon minut, sen var allt frid och fröjd och hon somnade som en lite knarkad gris och sov på mig som låg på marken och chillade och var stolt över att jag och jonas var så bra barnvakter. we rule lizzom.

sen kom hanna och hängde med oss, fixade mat och petade på bebben. elina och jakob kom ganska snart efter det och då blev det pusskalas (elina är världens hönsmamma). sen skröt jag om hur bra det hade gått och då frågade elina om jag ville bli GUDMOR!!!!! jag började såklart böla lite för jag blev så glad. fast det heter tydligen inte gudmor längre utan typ fadder eller mentor, ganska lame. och sen sa elina att jag måste hålla tal eller sjunga en sång eller nåt på namnfesten som dom ska ha i höst, läskigt! men är man gudmor så är man, jag måste ju ställa upp för den lilla grisen.

nu sitter jag och svettas och ska se avsnitt tre på tredje säsongen av weeds och sen måste jag gå och lägga mig för david och vickan kommer hit imorgon på besök och dom kommer vid niosnåret :'(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar