fredag 13 juli 2007

dagens upptäckt!

jag har faktiskt lite gröna fingrar, trots allt! jag planterade ett solrosfrö för en evighet sen, tänkte att "jaja, den kommer dö som alla andra växter jag har, men man kan ju alltid hoppas...". så kom det upp en liten stjälk som såg så liten och skör ut att jag tänkte att katterna skulle äta upp den på två sekunder, men det gjorde de inte. och idag när jag stegade ut i vardagsrummet efter en god frukost så, hör och häpna, ser jag hur min fina lilla solros har börjat SLÅ UT!!!! och den är säkert 40 cm hög nu, fast fortfarande väldigt klen. som stöd har jag ett festligt sugrör med en apelsin på, ska nog investera i något vettigare så min kära lilla skapelse inte faller omkull och dör när den nu har växt sig så stor! *stolt blommamma* åh, den är så fin att jag nästan blir tårögd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar