fredag 3 augusti 2007

dagens bästa som blev dagens värsta

efter en hård arbetsdag kom jag hem till min kära lägenhet och mina kära katter och min kära kille som hade varit gullig och tappat upp ett bad till mig. jag sjönk ner, belåten, medan han började laga middagen. när jag tröttnat på att ligga och känna hur huden började konvertera till russinhud drog jag ur proppen och reste mig upp ur badkaret. när jag ställde mig på golvet märkte jag att det var lika blött som badkaret. inget vatten rann ner i avloppet, allt sipprade ut på golvet istället.
jag började svära och sucka lite och var inte alls på humör för att rensa avloppet men jag var så illa tvungen. det var äckligt, jag kräktes nästan lite när jag drog bort slemmiga, äckliga hårbollar ur den där runda grejen som sitter under röret från badkaret (eh hehe bra på vvs-termer). det var ganska mycket hår och skit, men inte överdrivet mycket, inte så mycket för att hela badrummet skulle förvandlas till en liten damm. så jag gluttade mycket noga på mojängen och hittade två små plastmöss längst ner. systers och sveas. dom måste ha lekt inne i badrummet och råkat pilla ner mössen :( tänk vad ledsna dom måste ha blivit. "ååh lattjo att leka med spexiga mössen *PLUMS* *gråta kattgråt*" :C
men nu är det i alla fall rent i badrummet. skönt.

i onsdags var vi tvungna att panikstäda kylskåpet efter att en flaska med kebabsås jag fått från jobbet hade exploderat, eller nåt. kul liksom, INTE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar