fredag 28 september 2007

fulskålen

Hej hej internetdagboken.
I ett av våra köksskåp har vi en samling med skålar. Det här är den absolut fulaste skålen vi äger, den är så vidrig.
När vi skulle flytta ihop och mamma gick igenom alla skåp för att se om det var något vi ville ha trugade hon på att vi skulle ta den här skolen, jag sa "tack, men nej tack", kräktes lite inombords av avsky för skålens fulhet och möttes av att ramaskri från Jonas "VI MÅSTE HA NACHOSKÅLEN! VI HAR JU ALLTID DEN NÄR VI ÄTER TACOS, VI HAR JU VÅRA NACHOS I DEN".
Vi hade haft skålen som nachoskål kanske två gånger innan och nu var den för evigt stämplad som nachoskål. Jaha, kul då. Så den fick följa med i flytten.

Varje gång vi ska äta tacos så vet jag vad som väntar. Då måste jag se på när Jonas med iver tar fram den där jävla skålen och leende fyller den med nachos. För det är nachoskålen och där hör nachos hemma. Punkt slut. Så är det bara.

Den är det fulast vi äger. Och det gör mig lite ledsen.
(Okej, överdrev kanske lite med Jonas reaktion men jag skulle inte bli ledsen om vi slängde bort den medan Jonas skulle gråta ögonen ur sig.)

(Okej, överdrev igen)

4 kommentarer:

  1. hahahahhahahahah jonas är tacky!!!

    SvaraRadera
  2. okej, det var jag, ELINA!!!

    SvaraRadera
  3. jonas är jäääääättetacky!!

    SvaraRadera
  4. jag vet, man kan tro att han är ryss!!!!!

    SvaraRadera