tisdag 25 september 2007

shoppa, piffa, baka

Idag var jag i stan med Signe och Elina. Jag köpte en klänning som jag förmodligen kommer ha på namncermonin på lördag. Bunkrade upp med lite skavsårsplåster eftersom jag använde dom sista igår efter mitt försök att lära mig gå i klackskor.

Elina och jag strosade omkring i affärer och klagade på vårt hår, mitt som var grönt, Elinas som var långt och tråkigt. Så vi bestämde oss för att gå och klippa oss!
Vi gick till en salong som mamma brukade ta med mig till när hon jobbade på postgirot. Tjejen som skulle klippa oss var jättetrevlig men suckade såklart åt mitt missfärgade hår/våra hemklippta luggar.
Jag fick i alla fall håret tonat + toppat med uppmaningen att komma tillbaka inom en månad för att toppa igen och få bort det värsta som var slitet. Elina fick en fin page! Vi blev jättenöjda båda två! Signe verkade tycka att det var ganska tråkigt att vara hos frissan, precis som ni kommer tycka att det är att läsa det här inlägget.
Förlåt, känner mig som en 40-åring eller nåt när jag läste igenom det jag precis skrivit.

Har gjort 35 biskiver till namngivningscermonin, ska göra fler imorgon. Måste köpa mer blockchoklad.

ps. Ska på arbetsintervju på onsdag nästa vecka!

3 kommentarer:

  1. ååh, du är så duktiig!

    SvaraRadera
  2. wohoooo! vad är det för arbetsintervju? var klippningen dyr? jag vill ockzå klippa mäjjä :(((

    SvaraRadera
  3. signe: tack! du är också duktig som redan lärt dig skriva!!

    malle: färgningen kostade 500 och klippning 250, så det var ganska billigt ändå. det var faktiskt en bra salong, du kan gå dit!

    SvaraRadera