lördag 6 oktober 2007

Lördag

Min dag började med att Svea satte klorna i min mage och började spinna. Mysigt för henne, smärtsamt för mig.

Sen var det dags för frulle, piffning och dop - min kusins tvillingpojkar. Vi var i en fancy kyrka på östermalm, cermonin var skitläskig, prällen höll upp barnen mot taket och svamlade en massa om gud och "tag emot hans tro" blabla osv osv.
Hatar att man alltid måste sjunga en massa psalmer och läsa trosbekännelsen och fader vår och all annan kristen skit. Tvinga inte mig att leka kristen bara för att jag vill glutta på när mina släktingar träder in i den kristna världen.

Efter dopet fick vi promenera till hotel Anglais där det var mottagning med buffé som i princip bara bestod av kött (kul för mig, tuggade på några salladsblad, en räka, en torr brödbit och drack ett halvt glass rött), prinsesstårta, en jävla hets om idol-deltagarna som dök upp i korridoren titt som tätt (jag såg Andreas och Sam!), massa folk man inte hade en aning om vilka det var, äckligt kaffe osv.

Efter mottagningen följde Elina, Jakob och Signe med oss hem. Jonas och Jakob lagade mat medan jag och Elina slappade. Maten var god, vi spelade wii och quinn och åt godis, kollade på dålig tv och letade efter syster som gömde sig hela tiden.

Nu ska jag skrapa min skrapbingo och sen ska jag kanske sova.
Erika ville att jag skulle bege mig till stan för lite ace:ande men det är jag alltför sliten för att orka med idag. Typiskt.

2 kommentarer:

  1. du glömde skriva att du fick bada med signe!! HELLOO!??!?!

    SvaraRadera
  2. just det, dålig tjej :C

    SvaraRadera