måndag 8 oktober 2007

Blocket + pengar = kastrering

Jag tänker aldrig mer sälja något på blocket.
Satte in en annons på min gamla dator + tv igår och jag fick sitta och svara i telefon hela eftermiddag och prata med en massa puckon som inte fattade vilken annons dom ringde på och som var 100% säkra på att dom skulle ha den (det var en som sa det tusen gånger) och sen bara ändra sig. Ehhhh, okej?
Fick i alla fall datorn såld till någon jävla idiot från Södertälje som telefonterrade mig på kvällen igår för han fattade inte hur man startade datorn, han kom inte förbi installationsguiden.

Idioten: Du har kopplat datorn till din mobil? Den säger det, det står något om mobil här!!! *panik i rösten*
Jag: Eeeh, det står inte MODEM då?
I: Men den säger att jag ska skriva in namn och ord-lösen?!
J: Ja, du måste ju skapa ett konto, en användare.
I: Ska jag skriva MITT namn?
J: Ja, för det är ju DIN dator nu, inte min. Den är precis som om du skulle köpt den ny. Allt är raderat, det finns inget kvar, inga lösenord eller koder eller nåt!

Och så hetsade han om att jag hade lurat honom och att han kanske vill lämna tillbaka datorn idag. Som om han får lämna tillbaka den bara för att han inte är smart nog att starta skiten? Det är inget fel på datorn, den funkade fint igår morse när Jonas startade den för att kolla innehållet. Man kanske inte ska köpa en begagnad dator på blocket om man inte är lite skillad eftersom det inte följer med installationsguider eller rätt till support, för jag är fan ingen jävla support.
Det är ju världens skämt, att ringa mig om support, jag får ju alltid skäll av Jonas för att jag inte beter mig korrekt med min dator, typ godkänner saker utan att läsa och sånt.
Om puckot ringer mig idag vet jag inte vad jag gör. Börjar gråta eller nåt.

Tv:n var det en tjej som var här och hämtade nyss. Hon verkade vettig och snäll och småpratade lite och hade fint hår. HON VAR NORMAL OCH VET SÄKERT HUR MAN FÅR IGÅNG TV:N!

Jaja, 3100 kronor rikare. Nästan allt kommer gå till katternas kastrering.
Jag var inne och lämnade dom tio i åtta imorse på Bagarmossens Djursjukhus och ska hämta dom i eftermiddag. När alla papper var ifyllda och påskrivna så sa läkaren att det alltid finns en risk med att söva djur "men det är inte precis som att det är många katter som dör, hihi". Jag ba: hehe, tuur! *hålla tillbaka tårarna och paniken* :'''''C
Mina små kattbebisar, Svea var skitsur på mig och Syster var så rädd att hon skakade :C Buhuhu, känner mig som en ond djurplågare, men jag vet ju att det är mycket bättre för dom att bli kastrerade så dom slipper springa runt och löpa och vara kåta och jama sitt lilla ynkliga kattjamande och lida.

Oj, långt bloggis idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar