måndag 5 november 2007

fredag+ lördag + söndag + måndag

FREDAG:
Jobbade till klockan fem, rusade hem, pussade Jonas och klappade katterna, duschade, hjälpte Jonas laga klart middagen som han hade börjat med, åt den goda maten, klädde på mig, sminkade mig osv, gick till tuben, bjäbbade lite med Jonas, åkte till Blackeberg för förfest med Malin och Robert, kollade på Idol, åt snacks, posade i deras mini-kök, åkte in till stan för att gå på fest på Beckmans, frös i snöblasket som föll ner, blev irriterade när vi såg den långa kön utanför Beckmans, blev glad när Hanna kom ut och hämtade oss så att vi kunde gå före i kön, drack öl och undvek dansgolvet på grund av den höga volymen, minglade i toalettkön, pratade med Roger, pratade med Danne, drack lite mer öl, bestämde oss för att gå, sa hejdå, gick till maestro för mat, åkte hem, gick och la oss vid halv fyra.

LÖRDAG:
Vaknade när Jonas åkte till jobbet vid tio, tog ett bad, åt lyxig bakisfrulle, dattade lite, diskade lite, åkte in till stan för att gå till frisören och toppa mig + färga håret (det tog nästan två timmar och blev fejnt), gick till nya beyond retro och köpte två klänningar + ett bälte, åkte hem, hetsade i mig middag, bytte om, hetsade in till stan, gick och såg premiärföreställning av Ibsens Vildanden på Stadsteatern (den var sjukt bra, grinade, med värdighet dock, under nästan hela andra akten), var kulturtant och drack ett glas rött i pausen, åkte hem, pussade och klappade på Jonas, dattade lite, gick och la mig vid elva.

SÖNDAG:
Vaknade vid elva, åt frulle, dattade lite, fick ett telefonsamtal från Hanna som ville hänga i stan, piffade till mig lite, åkte till stan och gick på Aquaria med Hanna, hälsade på Jonas som jobbade i cafét, åt lite mat, gick till Konsum och handlade, åkte hem, diskade klart, blev glad när Jonas kom hem, gjorde lyxig macka med fetaost + rödlök + körsbärstomater + sallad, kollade på ett avsnitt av the it crowd, rensade min garderob, läste lite i min bok, somnade vid elva.

MÅNDAG:
Gick upp kvart i tio, låg kvar i sängen i tjugo minuter och mös med svea och syster, gick upp, kokade ett ägg, kollade mailen, gick och petade på Jonas och tyckte att han kunde gå upp och underhålla mig, åt frukost, klädde på mig, åkte till Liljeholmen för att skriva på alla papper på mitt nya jobb, fick en rundvandring + schema + beskrivning av arbetsuppgifter + en kram av chefen när jag skulle gå, åkte till skolan, hade huvudvärk hela lektionen, åkte hem, lagade middag, åt den och nu sitter jag här.

SPÄNNANDE VA?

2 kommentarer:

  1. hetsigt inlägg. jag läste recensionen av vildanden idag, sämsta recensionen jag läst. fyfan. man kan ju undra om han/hon som skrev den var full när den skrevs.

    SvaraRadera
  2. JA, FÖR ATT DU HETSAT MIG ATT JAG MÅSTE BLOGGA OM HELGEN!!

    haha, jag läste också den och trots att jag sett pjäsen blev jag inte klok på recensionen.

    SvaraRadera