lördag 22 december 2007

barnvakt + matblogg

Hej bloggen! Igår var jag barnvakt åt min brorsdotter. Det var roligt trots att hon blev gnällig när klockan blev mycket och sa att hon var "kräksjuk" för att jag skulle ringa brollan. Hon gick på toaletten och gjorde nummer två iaf, så hon kanske hade lite ont i magen, och sen ropade hon "fäääärdig" och jag såg ut så här: ?!???!?
Fick torka hennes stjärt :C Har aldrig torkat bort någon annans bajs förut. Nasty.

Idag har jag köpt sista julklapparna och handlat mat på mitt gamla jobb. Det kändes lustigt att vara där, men kul att träffa alla snälla gamla kollegor. Köpte lite ditten och datten till eftermiddagens matlagning.
Det blev:

- "senapssill" gjord på aubergin
- vegetarisk jansson med kapris och oliver

har inte smakat på det än, men det luktar gott om det! Recepten fick jag ur världens bästa fanzine Grönsakslandet som Jonas och jag fick på posten i torsdags. En massa bra recept och roliga artiklar och andra festliga och smarta grejer.
Sara som är en av de två som gör Grönsakslandet har en blogg. Malin som är den andra som gör Grönsakslandet har ingen blogg (vad jag vet iaf) men hon är bra hon med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar