tisdag 18 december 2007

hatar moggisar

Igår gick jag och Jonas på bio för att fira att min kurs var över och att jag hade fått högsta betyg. Vi valde att se Guldkompassen. Hade velat se Du levande, men den började vid nio och det är ju då jag brukar gå och lägga mig så den var tyvärr inget alternativ.

Vi var i alla fall peppade på Guldkompassen (trots att jag egentligen hatar typ fantasy-filmer och att jag inte ens fattade att det typ är en triologi?) och vi hade bra platser. Tror ni inte att vi är omringade av en massa mongon då eller? På min vänstra sida satt en tjej på kanske tolv år och åt godis under hela filmen. Hon tuggade hela tiden med öppen mun. Hela tiden! *smack tugg slaffs smuuscch* lät det. Jag blängde på henne ett par gånger, hur svårt ska det vara att stänga munnen när man tuggar på sega råttor? Mongo!

Snett nedanför mig till vänster satt en pappa med sin dotter på typ åtta år? Dom två valde att springa ut och in ur salongen flera gånger, men jag har ingen aning om varför. Att tjejen satt och sa , högt och tydligt, "åååh den var söt!" eller "men guuud vad gullig!" varje gång ett djur dök upp i bild gjorde inte saken bättre. Mongo 2!

Snett bakom mig till vänster satt två killar i yngre tonåren. Fjorton kanske? Dom tyckte uppenbarligen att filmen var intressant för dom diskuterade nästan oavbrutet. I NORMAL SAMTALSTON! Inte viskade, utan pratade högt och tydligt med sina små pojkröster. Ba, tack för att ni har lite hyfs? Blängde på dom fler gånger än på godistjejen. Mongo 3 och mongo 4.

Till höger om Jonas satt tydligen en person som andades högt genom näsan filmen igenom. Det vet jag inget om, jag satt ju och störde mig på dom andra idioterna, men jag litar på Jonas och utnämner den personen till mongo 5. Skaffa nässpray eller nåt om du är täppt och har svårt att andas normalt!

Jag vill uppmana mongo 1-5 att inte gå på bio mer.
Eller så får jag sluta gå på bio, börja kura hemma med nedladdade filmer av dålig kvalle och med dassigt ljud :C

Filmen var i alla fall bra. Jag längtar efter nästa del. Får se om jag vågar se den på bio. Då kanske jag väljer en föreställning som går vid 21 för att slippa åttaåringar som tycker att allt är gulligt i alla fall.

4 kommentarer:

  1. med god! vad hade du förväntat dig för crowd när du väljer att se en så pissig film?

    SvaraRadera
  2. den var iaf sjukt mycket bättre än death at a funeral (vars titel låter som ett töntigt punk-hc-band, sucker!)

    SvaraRadera
  3. sluta bråka i mina kommentarer!!

    malle: den var faktiskt spännande! så det så!

    SvaraRadera
  4. MEN GUUUUUUUUUUUUD jag HATAR bio-mongon!! hade jag varit du hade jag sagt åt dem! jag törs sånt nu när jag är mamma, det är faktiskt dyrt att gå på bio och då förtjänar man en lugn biostund!! guuuud, retards!!

    SvaraRadera