lördag 19 januari 2008

tröttiz

Ligger och halvsover i soffan. Jonas har precis lämnat hemmet för en kväll på stan. Jag som var ute och svängde mina lurviga igår kände att kroppen inte orkade gå ut ikväll igen, trots att jag var hemma vid halv ett igår.
Var hemma hos Hanna en sväng igår kväll nämligen. Hon slängde fram två vinflaskor och en skål med chips och så satt vi och skvallrade och blev fulla. Sen åkte vi till Nadabar och hängde med Jocke, Jakob och Bella. En öl hann jag med innan jag kände att jag höll på att somna, så då tog jag mitt pick och pack och åkte hem. Vettigt.

Idag har vi varit och storhandlat med Ida. Först åkte vi in till stan för att hämta Jonas på jobbet och sen vimsade vi runt på hela södra delen av Stockholm. Vi skulle till Huddinge men råkade hamna i Farsta och Ida sa typ fem gånger "ooj, missade avfarten igen! Jag kan inte koncentrera mig när ni pratar!" Det bästa var när hon skulle köra in på parkeringen på Coop Extra Stuvsta och hon frågade mig "är det här man kör in?" Jag svarade "runt hörnet" och hon bara svänger och kör upp på en gräsmatta och hamnar sen på parkeringen. Hon trodde alltså att det var en infart, men det var det inte. Det var en kant och gräs. Vi skrattade jättemycket!
Det var i alla fall jättesnällt att skjutsa oss till affären så vi slapp dö av att släpa på alla tunga matkassar. Fast dom hade ingen kattsand :C

Åt nyss havreknäcke med gurka. Är sugen på mer, så jag ska nog ta mer. Sen lockar lite naturgodis som står i skafferiet. Kommer säkert somna inom en timme men funderar på att sätta på en film ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar