tisdag 26 februari 2008

dag fyra

Ligger i soffan och kvider av magontet. Är inne på dag fyra och jag vill dö.

Läser Mashas blogg och blir lite ledsen i ögat när jag tänker på lägenhetsproblemen som jag trodde att alla i Stockholm hade, men sen visade det sig att det bara är jag och Jonas och en handfull till.

Alla på mitt jobb som har flyttat hemifrån (med undantag från en. EN ENDA) sitter på förstahandskontrakt. Två stycken som är i färd med att flytta kan i princip välja och vraka bland lägenheter.
1. Den ena har hundra miljoner års kötid i Familjebostäders internkö eftersom hans föräldrar har bott inom Familjebostäder typ jämt
2. Den andra ska genom ett triangelbyte byta bort familjens lägenhet i Huddinge mot en lite mindre, "förmodligen i innerstaden". Vart hans föräldrar flyttar kommer jag inte ihåg. Dom kan ha köpt hus. Vem vet. Blev så avundsjuk att jag inte klarade av att lyssna så noga.

Sitter och söker bostäder på Stockholmsbostadskö, hamnar alltid på plats 133 eller liknande men ändå har jag hoppet uppe att i sommar när vi måste flytta härifrån (nejnej, jag vill inte vill inte, jag älskar den här lägenheten!) kommer det dyka upp en förstahandslägga och slänga sig framför våra fötter och vi behöver inte andrahandshetsa mer.

Eller så gör vi som Nenna och köper en jävla lägenhet.

2 kommentarer:

  1. GÖR SOM NENNA GÖR SOM NENNA

    SvaraRadera
  2. ja, serri. blir nog så om vi inte får förstahandskontrakt. jag får stressmage bara av att tänka på ett till andrahandskontrakt, och då har vi ändå haft tur som har fått bo i samma lägenhet i två år!

    SvaraRadera