lördag 9 februari 2008

det är vinter!

Alla tjatar om att det är vår. Nej, det är vinter. En jävligt kass vinter, men det är fortfarande vinter, för jag har inte plockat fram min vårjacka och jag kan inte gå utan strumpor i mina nya fina småskor. Det är fortfarande mörkt för många timmar om dygnet och jag har ibland vantar på mig (Malin brukar i och för sig gå med vantar till ungefär maj, men hon är ju lite lustig).
Vår = sol, snödroppar i rabatterna, behaglig temperatur, mycket cyklande och puckade tonåringar som tror att det är sommar och går runt i små linnen/tishor matchat med shorts/kjolar.
Såna puckade tonåringar har jag iof redan sett kom jag på, såg ett killgäng glida runt i tunna tröjor med UPPKAVLADE ärmar för kanske tre veckor sen. Idioter. Hatar tonåringar.

5 kommentarer:

  1. men de är ju inte puckade, är det inte snö = vår = uppkavlade ärmar!

    SvaraRadera
  2. jag hatar också tonåringar!! blir arg bara jag tänker på dem!

    SvaraRadera
  3. jonas: men okej går DU omkring i inga kläder alls och fryyyser men låtsas som att du inte gör det för att vara cool?

    elina: tur att vi aldrig har varit tonåringar!

    SvaraRadera
  4. åååh! jag fick bli omnämnd i din bloggyy! men jag tror det är vår snart, jag har spanat snödroppar på väg från bussen till jobbet! helt sjukt men sant. och sen har jag sett trash på k-ängens station som hade leggings och klackskor. typ. för några veckor sen redan!

    SvaraRadera
  5. hatar trash från k-ängen lika mycket som jag hatar tonåringar! allra mest hatar jag tonåringar från k-ängen!!!

    SvaraRadera