tisdag 5 februari 2008

fettisdagen

Idag har folk i Sverige ätit semlor. Vi blev bjudna på jobbet idag, men jag tackade artigt nej. Semlor har aldrig varit min favorit, en torr bulle med för mycket grädde och mandelmassa (som jag hatade när jag var yngre) är inte speciellt upphetsande.

Vi ska ha inventering på jobbet imorgon. För att inventeringsgruppen (ja, en grupp människor som enbart jobbar med att inventera) ska få så mycket som möjligt att göra och vi så lite, hehe, så har vi pressat upp alla varor i butiken för att slippa inventera så mycket baklager. Jag uppskattade att min avdelning skulle ta ungefär en timme att få ordning på. Det tog mer än tre. Det var så mycket skit gömt överallt att jag höll på att bli galen.
Men det var skönt att bli av med nästan allt baklager och slänga alla gamla äckliga kex som har legat i ett hörn och väntat på mig sen fryskillen körde över dom med sin lastbil. Nu fick kexen åka ner i soptunnan och bli ännu lite mer mosade.

Jag har fått en ny mobil istället för den gamla som tydligen var svår att laga. Försöker lista ut hur man synkar mobilen med datorn, men det går inte bra. Jonas vägrar hjälpa mig. Han är dum.

2 kommentarer: