söndag 20 april 2008

finfin söndag

Årets bästa bakisdag! Kom hem till Bandito strax efter nio imorse. Svängde förbi affären och köpte frulle, chirre och bakiscola. Gick hem och sov till tolv, sen tvingade Jonas med mig till biblioteket i Högdalen för att göra honom sällskap medan han skrev ut papper och kopierade osv.

Efter det begav han sig in till stan och jag gick hem och gjorde iordning mysigaste lyxbalkongen någonsin. Tog ut madrassen, en filt, massa kuddar, datorn, chipsen och colan, katterna och mig själv. Sen låg vi där allihopa i en stor hög och solen värmde och det var inga kalla vindpustar eftersom vi låg på golvet. Katterna spann och spanade på fåglarna, jag bakissvullade och dattade.
Sen somnade jag lite och vaknade av att Malin S ringde för att skvallra. Låg kvar och jäste och tyckte att livet kunde vara så slappt hela tiden. Jag <3 balkong i söderläge!

Nu ska jag ge mig på att försöka göra en lika god lasagne som Jocke gjorde förut. Kanske diska lite, kanske titta på en bra film, kanske sova lite till. Imorgon är det måndag och det känns helt roligt för jag har fått ett hemligt meddelande på jobbet som jag ser fram emot att läsa!

2 kommentarer:

  1. hemligt meddelande?!?!

    SvaraRadera
  2. ja, jag brukar få det ibland i kassarapporterna. jag skrev en massa hemliga till tommy i fredags, gav honom uppdrag osv *busig*

    SvaraRadera