torsdag 24 april 2008

håkan-bråkan

Ligger i sängen med datorn på magen, hostar och svettas. Lyssnar på Håkans senaste, speciellt låtarna "Kärlek är ett brev skickat tusen gånger" och "Inte skyldig nån nåt längre".

Den första låten beskriver så bra allt jag känner när jag är ledsen och ynklig och känner mig ensam och lite rädd när jag tänker på framtiden och inte riktigt vet hur den ser ut, bara att jag inte kommer ha Jonas att pussa på varje dag. Då gråter jag en skvätt, mest för att det känns konstigt att släppa en sån stor del av sitt liv, men båda vet ju att det är rätt, men ibland känns det bara så fruktansvärt fel för livet tillsammans har ju såklart varit alldeles fint och underbart för det mesta. Men Håkan säger det bra:

"vad jag bryr mig om nu är att du kommer nära mig
även om det är för sent att älska dig
vad jag bryr mig om nu
är att från samma säng lyssna till samma regn
---
vad jag bryr mig om nu är dina armar om mig
även om jag vet att jag måste glömma dig"

Sen när jag är trött på att gråta lyssnar jag på "Inte skyldig nån nåt längre" och blir lite mer pepp på livet. Men det kommer dröja evigheter innan jag slutar sakna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar