onsdag 16 april 2008

mitt i veckan

Trött som en gris efter typ två timmars sömn inatt. Öl med kollegorna, med lite rundpingis som en fin avslutning igår kväll. Jag spenderade typ inga pengar alls, men blev ändå full. Nästan räkbåtsfull, men jag märkte att det var på väg att gå överstyr så jag tog några extra rundor pingis istället för några extra klunkar öl och blev då lite mer stabil.

Idag var jag på Swedbank. Alla har peppat mig att gå dit efter det värdelösa lånelöftet som jag fick på Nordea, för "Swedbank är så sjuuukt mycket generösare än vad typ alla andra banker är". Kul då att tanten på banken typ skrattade mig i ansiktet och sa: tyvärr, du får inte låna pengar av oss.
För tydligen så måste man ha 10% av lånat belopp. Jag behöver låna typ 800.000 - 1.000.000:- så jag måste alltså ha hundratusen på sparkontot? Ofta man har det när man är 21 och inte tjänar hutlösa mängder pengar.
Banktanten var otrevligt och fick mig nästan att börja gråta för att hon var så stroppig. Fick säkert inte låna pengar för att jag var skabbiga tjejen efter gårdagens utekväll. Fettigt hår och osminkad osv osv.

Lite mitt i veckan depp :C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar