lördag 17 maj 2008

big spender/fina vänner/mat!

Jag åkte till stan och hängde runt lite med Erika. Hon hetsade mig att köpa en massa saker trots att jag absolut inte skulle shoppa med motiveringen "du kan ju alltid lämna tillbaka det". Jag är en sån som typ aldrig lämnar tillbaka grejer, orkar liksom inte.

Nya saker i min garderob är i alla fall:
- Ett par vita tygskor
- En svart kjol
- En röd/vitrandig vippig kjol som man kan ha med eller utan hängslen.

Jag är väldigt nöjd med mina inköp. Får se om alla får stanna kvar i mitt liv eller om något får åka tillbaka till affären.

Efter shoppingrundan (som var väldigt effektiv, tog kanske bara 40 min? Halvtimme?) tog vi en maratonfika. Det var precis vad jag behövde. Jag är så glad att Erika ville vara med mig idag. Först var jag bara tråkiga gråttjejen, men sen kom jag över det och blev lite gladare. Tack tack tack!
När det var dags för Erika att åka hem kom Jakob och Signe och löste av henne så att jag slapp vara ensam. Signe åt en banan och sen promenerade vi till min brors kaffebutik vid St eriksplan. Vi blev bjussade på te och sen gick vi och hängde lite i sandlåda i Vasaparken.
Det var roligt, fast jag hade inte en särskilt sandlådeanpassad outfit på mig, så jag kände mig lite som en fashionmorsa eller nåt när jag satt på huk brevid Singoalla i sandlådan.

Nu är jag hemma och andas lite innan det är dags att ta mig till kvällens middagsbjudning. Jag ska få äta riktig mat (lax och färskpotatis) för första gången på typ hundra år! Känns lyxigt.

4 kommentarer:

  1. elakt av erkan att hetsa dig till shopping!!

    SvaraRadera
  2. du hade gjort exakt samma sak! så försök inte!!!

    SvaraRadera
  3. närruu! jag har blivit en snäll människa nu. eller åtminstone önskar jag att jag var det :( så okej, jag hade säkert gjort samma sak :((

    SvaraRadera
  4. ja och du hade varit VÄRRE!!!!

    SvaraRadera