måndag 5 maj 2008

jag = bostadsrättsägaren

Hemma efter att ha hängt lite i min nya lägga (med en trasig balkongdörr som man inte kan stänga :C) och skrivit på kontrakt och allt annat som jag inte förstår mig på. Det bubblar lite i magen av lycka, men jag kan ändå inte riktigt förstå vad det är som har hänt. Att jag faktiskt äger en bostad.

Den 83-åriga herren som sålde bostaden bor tydligen i samma hus, högst upp, och han informerade mig om att det var ett lugnt område och inga stökiga grannar och ingen som spelade hög musik eller hade en massa fester. Jag ba: hehehehe, det blir det nog ändring på ska du se!

På onsdag ska jag till tandläkaren *har inte råd*
Nu ska jag försöka sova, imorgon är en ny dag med nya äventyr.

5 kommentarer:

  1. ååååh vad glad jag blir för din skull!!! *måstekommaochkolla*
    när får du flytta in?

    förresten får jag tvätta hos er nångång, för de renoverar min tvättis och jag har inga rena kläder kvar snart.. :C

    SvaraRadera
  2. fan vad kuuuuuuuuuul!!

    jakob har redan kollat upp på internet hur man på bästa sätt får bort röklukt, haha, han är förberedd som fan på att renovera! du har bästa svågern!!! (efter tomas och mathias såklart..)

    SvaraRadera
  3. nenna: har tillträde den 16:e juni men det tar nog någon vecka eller två innan jag kan bo där med tanke på att alla rum måste renoveras.

    elina: jakob = the shit. fast han kommer nog ångra sig och svimma när han ser hur mycket som ska göras :C :C :C

    SvaraRadera
  4. ps. hur gör man för att få bort röklukten då?

    SvaraRadera
  5. det verkade tydligen vara ganska krångligt beroende på hur mycket inrökt det är.. :C
    han hade läst att några hade fått ta ner tapeter och renovera väggarna, sätta upp nya tapeter. men ett annat tips var att ställa ut skålar med vatten och ättiksprit i som skulle dra åt sig röklukten. men jag är optimist och tror att det går bort när vi vädrar, städar ordentligt och skrubbar, samt tar bort gamla tapeter, slipar och målar över!

    SvaraRadera