onsdag 14 maj 2008

ont i hjärtat

Igår spydde jag för att jag var så ledsen. Det har nog aldrig hänt mig tidigare. Sen fick jag ont i hela hjärtat och i hela kroppen och allt jag kunde tänka var "nejnejnej". Sen gick jag en promenad med världens bästa Nenna och efter det gick jag hem, pratade med Jonas och grät hela natten. Vaknade imorse, tog mig till jobbet, gick runt och kände inte att jag gjorde så stor nytta.

Åkte till tandläkaren i Hornstull på lunchen för att göra klart min rotfyllning. Var fortfarande jätteledsen och när han satt och gjorde läskiga saker på min tand så började jag gråta lite, inte för att det gjorde ont utan för att jag var ledsen. Då torkade han bort mina tårar. Gulligt. Han trodde väl att jag hade världens tandläkarskräck, inte att mitt hjärta är trasigt, men det var ändå gulligt.

Åkte tillbaka till jobbet, försökte göra nytta utan att det gick så bra, slutade vid tre och åkte då till Skanstull för att fika med Eva och gråta lite till. Jag åt en skagenciabatta och drack vatten. Hon bjöd på kaffe och mazarin och fick livet att kännas lite, lite bättre. Tack <3

Nu sitter jag hemma och gråter. Jag undrar verkligen när det ska sluta göra ont i hjärtat. När det här ska gå över. När jag ska sluta känna mig så jävla ensam, så jävla dålig och så jävla värdelös. Så jävla oälskad.

Jag vill bara må okej igen. Jag behöver inte ens må bra, bara jag får må okej och slipper må så här jävla dåligt. Slipper vara paranoida gråtmongot alla dagar i veckan. Slipper ha hjärnan på högvarv hela tiden och slipper älta varenda jävla liten grej.

Vill slippa ha ont i hjärtat.

6 kommentarer:

  1. du är inte ensam och dålig och värdelös!!!! du har oss, och du är asbra och jättemodig som har köpt lägenhet och ska börja leva livet som vuxen singel, hitta dig själv och fokusera på dig! du har massa vänner och du har världens bästa guddotter who loves u!! det kommer bli bättre, lovar <3 <3

    SvaraRadera
  2. jag vill att det ska bli bättre nu nu nu!

    SvaraRadera
  3. oh lilla raring.
    tänker på dig ska du veta. hoppas du och ditt trasiga hjärta mår bättre snart. ska skicka alla varma tankar jag har till dig.
    puss!

    SvaraRadera
  4. det blir bättre! försök att göra något litet varje dag som gör dig glad. läs böcker. pyssla. planera in något roligt att längta efter, t.ex. en resa.

    det ska bli kul att komma tillbaka till sthlm, hälsa på i din lägenhet! se den fina garderoben irl.

    kram

    SvaraRadera
  5. vintage darling: tack så mycket! att veta att någon skickar varma tankar till en gör faktiskt livet en smula bättre.

    lin: jag ska se om jag hittar någon kör som jag kan börja sjunga i, för det saknar jag. försöker hålla mig så sysselsatt som möjligt, men det slutar ändå alltid med att jag läser igenom mina gamla dagböcker från när vi precis blivit tillsammans eller lyssnar på den fina blandskivan jag fick för tusen år sen. jag behöver nog gråta av mig lika mycket som jag behöver bli gladare.

    SvaraRadera
  6. hoppas verkligen att det blir bättre snart! det lät hemskt att du spydde för att du var så ledsen. jag vill att du ska må bra! vet inte riktigt vad jag ska skriva men hoppas som sagt att det känns lättare snart. kramar!

    SvaraRadera