onsdag 7 maj 2008

pengar :C

Var hos tandläkaren, det kostade mig 544 kronor. Kvar på kontot: 0,69 SEK! Jag gillar inte läget just nu, åtta dagar kvar till lön. Har någon hundralapp på mitt matkonto och en massa pengar på sparkontot, men dom ska ju gå till handpenningen på lägenheten som jag ska betala på fredag. Buhu. Kommer bli en oerhört tråkig vecka med andra ord. Jag kommer gå runt och vara konstant hungrig dessutom *fattig*. Jag skulle inte varit så här fattig om jag hade fattat att man hade fram till typ oktober på sig att betala sin restskatt. Jag pungade ju upp med 713 kronor i lördags och det förstörde verkligen allt!

Under hela tandläkarbesöket och hela rotfyllningen (:C) låg jag bara och tänkte på pengar. Ojoj, det här blir dyrt, borde kanske börja spara på något konto med högre risk, kanske borde köpa trisslotter för alla mina pengar och vinna någon mille, vill bli rik, måste jobba mer och tjäna mer pengar så jag har råd att leva.
Ska till tandläkaren nästan onsdag också, men då behöver jag inte betala något. I höst däremot när jag går på det sista besöket får jag punga upp med dryga 2000:-. För att slippa ha ont i tanden. Tråkig jävla grej att lägga pengar på.

En rolig grej idag var att Jakob och Signe kom förbi mitt jobb på lunchen. Vi hade picknick nere vid sjön och sen gick vi till fruktparken. Signe gungade i körsbärsgungan, lekte i vattenmelonen och snurrade i äpplet. Gulligt och roligt!

4 kommentarer:

  1. ååh lyllo signe som fick leka i fruktparken! jag vill också gunga i körsbärsgungan :(( vi får gå dit nån gång på natten när inga barnfamiljen är där och stirrar, eller så kan vi låtsas att du är min personliga assistent? :D

    SvaraRadera
  2. hhaha, jag röstar på PA!!!

    SvaraRadera
  3. jag fick gå i skola idag från 8-14 och sen jobba på coop för första gången från 15-20. lämpligt att pappa hade glömt bort att säga att jag skulle göra det också, trodde att jag bara skulle få en introduktion på nån timme. så jag har jobbat heeela dagen, är helt trött. har inte fått träffa signe någonting, har klämt båda pekfingrarna, har punka på cykeln, ont i en tand och bara storgrät när jag kom hem :C :C :C :C :C :C :C :C signe kommer glömma bort vem jag är :C :C :C

    SvaraRadera
  4. SORGLIGT!!!!! :C that's life as a working mum!!

    SvaraRadera