måndag 2 juni 2008

JAG HAR FÅTT EN DIAGNOS!

Imorse ringde min läkare till mig och talade om för mig att blodproverna jag tog i torsdags hade gett ett svar: Jag har körtelfeber! Hurra hurra! Dock en väldigt mild variant, men det är fortfarande körtelfeber och det innebär att jag måste hålla mig borta från rugby, fotboll och andra "kontaktsporter" den närmsta tiden för att skydda min inflammerade och svullna mjälte samt lever.
Om en månad ska jag dit igen för att ta nya blodprov för att se om körtelfebern har försvunnit. Det jag ska göra för att den ska försvinna är att vila. Inget mer, bara vila. Känns slappt.

Lite jobbigt att ha körtelfeber men fruktansvärt skönt att veta varför jag har varit sjuk i evigheters evighet. Och eksemen är nästan helt borta nu! PEPP!

2 kommentarer:

  1. Körtelfeber, infektiös mononukleos eller kyssjuka är en sjukdom som orsakas av viruset Epstein-Barr, i familjen herpesvirus, och drabbar människor. Körtelfeber smittar via saliv, sexuellt samt via blodtransfusioner.

    SvaraRadera
  2. SMITTAR SEXUELLT HANNA!!!! SEXUELLT!!!!!!!

    SvaraRadera