torsdag 26 juni 2008

jag mår skit

Den som verkligen har varit min livboj i mitt jävla kaos är den som har lyckats såra mig nästan mer än någon annan tidigare i mitt liv. Nu står jag helt ensam och övergiven kvar. Nej, så är det inte. Jag har världens bästa Hanna som kom och tog hand om mig på lunchen igår och som följde med mig hem till Bandhagen efter jobbet för att ge mig mat och styra upp packandet av mina sista saker.
Jag har världens bästa syster och svåger som har gjort i princip allt i min nya lägenhet och packat upp mina saker medan jag satt i soffan och stirrade tomt ut i luften.
Jag har en pappa som springer och köper mat till mig sent på kvällen för att jag måste äta för att orka. Som frågar om det bara "känns alldeles hemskt inuti" och som kramar mig när jag bara gråter till svar.

Det sämsta i att jag mår sämre än någonsin just nu är att den enda människan som jag vill ska ta hand om mig och trösta mig är samma människa som gjort mig illa. Det blir kaos i hjärnan. Jag är kaos just nu.

4 kommentarer:

  1. alltså KRAAAAAAAAM.
    det kommer bli bra. nu är det nattsvart, snart blir det soligt igen, jag lovar.

    SvaraRadera
  2. men aj fy fan, nu minns jag hur det känns. men jag håller med kommentatören innan, även om man ville strypa varenda människa som sa sådär, det KOMMER bli bättre. det är sant! se på mig, läs min blogg bakifrån om du tvivlar. började skriva den ett tag efter att jag kravlat mig upp ur att gå runt i nattlinnet och grina 24/7, med enstaka pauser för att röka (man vill inte blöta ner cigaretten) och nu, ja. jag mår motsatsen till skit. men det är okej att grina 24/7 i veckor, älta med vänner osv, det måste man, annars går det aldrig över. men sen ska du se att det kommer komma 5 minuter på en dag då du inte tänker på det. sen 10. sen en timme. sen helt plötsligt kommer du komma på dig själv med att inte ha tänkt på det på en hel dag och då är du på god väg. jag håller på dig. och skickar såna häringa cyber-aktiga kramar osv.

    SvaraRadera
  3. tack tack tack.

    jag känner ju någonstans inom mig att allt kommer lösa sig och det till det bättre. att jag kommer bli en starkare människa av det här, att jag kommer växa och hitta mig själv och inte vara beroende av andra människor för att må bra. jag vet det. men det är så svårt att se ljuset i tunneln just nu. vill bara att ontet i magen ska försvinna, att jag ska få aptit igen och kunna glädjas åt saker.

    SvaraRadera
  4. DU HAR JU IAF EN FIN LÄGENHET ATT BO I!!1 tack vare oss, extreme home makeover sverige!!!! fatta lyxen, allt renoverat- allt uppackat, allt inställt i skåp/garderober!!
    vi förväntar oss att du ska göra detsamma för oss sen när vi flyttar i framtiden. dvs..allt. HEHEEEEH

    nämen seriöst, skönt att ha en fast punkt i tillvaron, vilket är ditt fina fina hem. det blir verkligen så himla bra och så himla fint.

    SvaraRadera