fredag 27 juni 2008

livet just nu :C

Det pendlar väldigt mycket upp och ner. Gårdagen var ett känslomässigt kaos som slutade hyfsat bra. Kom hem till min lägenhet och kände någon sorts ro. Åt framför tv:n med katterna i knät och Jonas i telefonen.
Gick och la mig tjugo över nio för att få igen veckans alla förlorade sömntimmar. Vaknade flera gånger under natten och hade svårt att somna om. Värst var det vid fyra inatt. Då började hjärnan gå på högvarv, det gick inte att sluta tänka, att få bort alla jobbiga, äckliga bilder i huvudet. Alla skräckscenarion som jag målade upp för mig själv.

Vaknade imorse och sprang hulkande till toaletten för att spy. Kom nästan ingenting, har inte ätit ordentligt på flera dagar. Min kropp är matt och svag. Jag är tömd på energi. Jag är trött på att må dåligt. Men jag mår i alla fall bättre idag än vad jag gjort tidigare dagar. Illa till mods och ont i magen såklart, men inga tårar som det inte går att få stopp på. Det känns skönt.

Men ikväll ska jag försöka få lite ordning på min lägenhet och sen kommer Jonas över för att se hur det ser ut och imorgon ska jag träffa Malin och dricka vin och på söndag ska jag förmodligen flytta över dom sista sakerna från Bandhagen.

1 kommentar: