söndag 13 juli 2008

det där med kärleken

Var hemma hos min bror igår. Han och hans lilla familj har flyttat för ett par veckor sen till Västra skogen = asnära mig, så när min lördagskväll inte hade så mycker mer att erbjuda än godis framför tv:n bjöd jag in mig själv till deras enorma lägenhet fylld med halvt monterade ikea-möbler.Vi grillade på deras feta balkong och drack öl. Pratade om livet och semester och systrarna.

Jag satt och betraktade dom i smyg och blev så fruktansvärt avundsjuk på deras kärlek. Dom skämtar med varandra om allt men är ändå alltid så där mysromantiska mot varandra när dom tror att ingen ser.
Min bror har sagt till mig att kärleken och förhållanden blir bättre för varje gång. Kanske för att man lär sig av sina misstag och lär sig vad man ska leta efter, eller så har han bara haft en jävla tur.

Jag hoppas att jag kommer ha en jävla tur för just idag hatar jag ensamlivet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar