söndag 27 juli 2008

sommar sommar sommar!

Idag = världens bästa sommardag!

Vaknad vid åttasnåret och var bakis som en liten bäver. Blev serverad frukost på sängen (ett stort glas svalkande vatten) och låg i sängen och jäste i två timmar.
Sen styrde jag upp min dag, tog på mig bikinin och åkte till Kungsängen för att hänga i mitt barndomshem. Mamma är bortrest och Ida är hus/djurvakt. Familjen Feltsen (som har renoverat min hall när jag var i Norrland, världens snällaste!!!!!) var också där men Jakob åkte nästan på en gång när jag kom :c
Jag, Elina och Ida låg i alla fall och solade på gräsmattan. Mamma har en liten barnpool som jag låg och plaskade och halvsov i. Kan inte tänka mig ett bättre sätt att spendera en bakisdag på. När Signe vaknade från sin lilla sovstund gick vi ner till sjön och badade.
Sen hängde vi lite hemma hos pappa, mötte upp Jakob i centrum, åt bakispizza på Alexandra och slutligen gick vi till Gröna udden för att jäsa lite i solen. Så himla bra och skönt att bara ligga och prata om ingenting med världens bästa systrar! <3

Hade ju tänkt sammanfatta min Norrlandsresa, men jag tror nog att jag ska försöka sätta upp lampan i hallen, frysa in lite av min egenhändigt tillverkade hjortronsylt och titta på lite weeds kanske. Klappa katterna, byta mina skabbiga lakan, duscha bort dagens svett osv. Det är så skönt att vara hemma och jag trivs så bra här. Jag hjerta min lägga!

3 kommentarer:

  1. åååh vad glad jag blir att allting är bättre!!
    "vad var det vi sa???"

    SvaraRadera
  2. lyxigt med hemmagjord hjortronsylt!

    SvaraRadera
  3. nenna: klart att allt blir bättre så småningom men det är ju alltid en klen tröst när man mår dåligtdåligt dåligt!

    lin: jag veeet, världens lyxigaste. och det smakar liksom extra gott när det är jag som har plockat, rensat och kokat sylten (med lite hjälp från farmor)!

    SvaraRadera