torsdag 7 augusti 2008

DET HÄR ÄR INTE OKEJ

Fick post från min bank idag. Öppnade det och fattade snabbt att det bara var information om att dom har ändrat förfallodag för när jag ska amortera och blalblbal (random bankspråk som jag inte fattar) från den 27:e till 17:e. Längre ner på pappret står en massa annan information om ränta, hur mycket man ska amortera i månaden. Det ändras ju mer man har betalat av på lånet och då räntan blir lägre.
Fick nästan hjärtat i halsgropen när jag längst ner på pappret läser:

fr o m 2048-07-27 är amorteringssumman xxx kr

2048!!! OM FYRTIO JÄVLA ÅR! Okej, jag är ganska medveten om att jag aldrig kommer lyckas betala av det här lånet, men herrejesus, om fyrtio år är jag 61. Tänk om jag bor kvar här då och fortfarande inte har renoverat klart? :c

2 kommentarer:

  1. hahahahahhahahahhahahhahaha
    men NÄÄÄÄ klart du inte kommer bo kvar på 40 år!!!! HAHA LOL!!
    du ba "gamla tanten i o-färdiga lägenheten med hundra katter" HAHAHAHAAHAHHA, alltså hanna NEEEJ det kommer inte vara din framtid! HAHA

    SvaraRadera
  2. eeh jooo. jag och malin konstaterade idag att det är exakt så det kommer bli! och hon kommer sitta i sin fina bostadsrätt i innerstaden som är köpt för mäklarpengar och jag kommer vilja sova hos henne varje gång jag är ute och är full (varje dag med andra ord) för att jag inte fattar hur man kommer hem och bara somnar på bussen när jag väl fattar hur man kommer hem osv osv osv osv osv och sen dör jag.

    SvaraRadera