söndag 24 augusti 2008

familjen feltsen

Elina, Jakob och Signe är en sån himla bra familj. I söndags när jag var hemma hos dom försökte Elina ge mig en bodylotion som hon inte ville ha längre men jag vägrade ta emot den. När jag skulle gå försökte hon trycka ner den i min väska, men jag lyckades undvika den.

I onsdags får jag en avi från posten "du har ett brev som är för stort för att få plats i brevlådan blabla". Och jag väntade ju inte på något särskilt och blev jätteglad och nyfiken på vad det kunde vara. När jag väl tar mig till Ica för att hämta ut brevet blir jag bara arg och besviken för i kuvertet ligger den äckliga bodylotionen som jag inte ville ha i söndags!! Jag ringer Elina och säger att jag hatar dom, att det var ett taskigt skämt (jag hade ju sett fram emot en kärleksgåva från en av mina hemliga beundrare) och hon skyllde allt på Jakob, sa att hon inte ville göra det, att hon försökte stoppa honom osv.
Jaja, bitterheten la sig relativt fort (jag är ju positiva tjejen nu!) och i fredags när jag kommer hem från jobbet ligger ett kuvert plus ett fint brev på hallgolvet.
Jag börjar med att öppna brevet och i ligger en fin bild på Signe och på baksidan står en vädjan om förlåtelse för hennes omogna och tarvliga bodylotionskämt.
I det andra, större, kuvertet ligger en DVD och en lapp från Jakob med en till vädjan om ursäkt. Jag ba: naaaw! Så då fick jag ju till slut min kärlekspresent!

Och idag var Jakob och pappa förbi min lägenhet med min nya, och Familjen Feltsens, gamla soffa! Så nu är det superfint i vardagsrummet när den fula äckliga blåa soffan är borta. Så himla snällt att jag fick deras soffa + fotöljerna! Och så himla snällt att dom har hjälpt mig så mycket med lägga.
Och så himla bra med världens mysigaste, roligaste, snällaste systerdotter/guddotter som man kan busa med och som skrattar nästan jämt och som man kan viska hemlisar till och hon lyssnar jättekoncentrerat för att sen peta en på näsan och försöka sno ens glasögon. Och hon kramar alltid mig och är gosigaste tjejen i världen.
Igår frågade Elina mig om jag tänker skaffa barn och jag svarade "nej, det tror jag faktiskt inte. Och jag har ju Signe, det räcker".

Jag älskar Familjen Feltsen. Dom är alla tre roliga och snälla och det är så bra att ha dom så man kan leka lite villa/volvo/vovve när man är bakis och kärlekstörstande. Jag är deras extrabarn som flyttat hemifrån med som ibland måste komma hem till mamma och pappa och bli ompysslad. Eller retad och bråkad med. Det beror på vilket humör dom är på.

2 kommentarer:

  1. haha men ÅÅÅH HANNA!!!!!!!!!!! nu känner jag mig som dig, dvs blödig, och har TÅRARNA I ÖGONEN!!!! vad fint skrivet,och vi älskar dig också!! <3 <3 <3
    (undrar bara när min jävel till SAMBO tänker göra slag i saken och göra mig till en äkta ärbar kvinna så jag får vara del av familjen feltsen på riktigt!!!!!!!)

    SvaraRadera
  2. haha, DU är ju nästan mer blödig än mig!!! i alla fall när det gäller kärleksförklaringar! jag är mer blödig när det gäller djur!

    SvaraRadera