tisdag 12 augusti 2008

nu börjar nya livet

Jag är en ganska klok människa. Det tycker jag faktiskt. Jag vet precis vad jag ska och inte ska göra för att må bättre, och jag gör ofta så. Men inte alltid, ibland ställer jag till det för mig själv men från och med idag ska jag sluta med det. Jag ska rensa, radera, sålla bort. Få fram ett vitt oskrivet blad som man kan börja kludda på och bygga upp något nytt. Jag måste få distans till mitt gamla jag och mitt gamla liv och lära känna mig själv lite mer, för jag ska ju faktiskt ha en relation med mig själv resten av livet så då är det ju bra om jag tycker om den personen. Låter kanske löjligt, men det är enbart för att det är så sjukt basic. Och sånt här går jag runt och tänker på hela dagarna. Och det hjälper.

Jag har fått höra så sjukt mycket kloka saker idag. Dels från kuratorn på företagshälsovårdsföretaget (eh?) Previa som min chef har sett till att jag har fått gå till (men idag var sista gången). Hon satte ord på allt jag har känt och gav mig ett konkret sätt att formulera mig för mig själv när jag krisar lite. Ritade diagram för att vara extra tydlig ibland och fick mig att rensa huvudet Bra.
Sen från min chef som är världens underbaraste människa! Så genuint genomgod och sympatisk att hälften vore nog så bra! Jag har haft en sån himla tur som har hamnat hos henne. Tror verkligen inte att folk förstår innan man har upplevt det stöd som jag har upplevt från henne.
Och till sist från fina Nenna. Det är tur att hon har ett sånt tråkigt jobb och alltid uppskattar sällskap och det gör inget om man står där inne och hänger i ett par timmar. Och hon är smart och vet alltid vad hon ska säga för att man ska må bättre.

Pusspusspuss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar