söndag 17 augusti 2008

så var det söndag igen

Vaknar halv tolv, studsar upp ur sängen och sätter på en maskin tvätt. Lägger mig i sängen och pillar på datorn i säkert en timme. Syster och Svea envisas med att tränga ihop sig på min mage, mellan mitt ansikte och datorn så jag inte kan se skärmen. Går upp, tänder lampor för att det är så sjukt mörkt. Diskar hälften av disken medan jag väntar på att frukostäggen ska koka klart. Tittar på bilden på Stefan Holm i gårdagens DN och tänker att jag måste klippa ut den och sätta upp den på kylen för att han är så förbaskat söt. Tänker att jag måste läsa dagens DN, men orkar inte ta mig till hallen för att hämta den. Äter frukost framför senaste avsnittet av Weeds. Laddar ner fler avsnitt av Californication, fotar mig själv och min lägenhet, orkar inte lägga upp bilderna. Laddar min ipod som är lustig, lyssnar på musik, funderar på att klippa klorna på katterna. Ser på klockan att det börjar bli dags att duscha, borsta tänderna, styra upp sig själv och ta mig till Kungsängen för att äta middag med Pappa, Elina, Jakob och Signe.

Tänker att det är ett skönt liv jag lever, att jag i alla fall inte är missnöjd, men att det faktiskt hade varit fint att vakna av att någon drar mig tätt intill och sömnigt pussar mig på kinden och säger "kan vi inte stanna i sängen hela dagen?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar