söndag 31 augusti 2008

världen är liten + herre igen

Igår följde jag med Elina på Sannas hejdå-fest. Där sitter jag och dricker en liten öl och känner igen folk från skunk när en kille från mitt jobb knallar in. Ganska bratig, med två tennisrack och en sportbag sticker han ut rejält från alla crustare och punkare som härjar i lägenheten.
Båda tittar på varandra med förvåning och jag går fram för att hälsa. Tydligen så är han Sannas halvbror. VÄRLDEN (STOCKHOLM) ÄR FÖR PLUTTIGT. Man stöter ju för fan jämt på någon man känner.

Sen styrde jag mot Bredäng för att fira Hanna som fyller år imorgon. Stannade i Liljeholmen och gick in på jobbet för en liten kisspaus.
Hemma hos Hanna var det trevligt. Vi åt chilinötter som var så starka att man inte kunde andas, spelade kort, drack drinkar som Jocke blandade och babblade om allt och inget. Vid tolvisch kände jag att jag höll på att avlida av trötthet. Kunde inte ens hålla ögonen öppna, så jag gick och la mig i deras säng och sov till halv tre, då dom andra gästerna skulle gå. Hanna och Jocke hade pumpat upp en luftmadrass till mig och bäddade ner mig i den. Så himla skönt!
Mindre skönt att vakna på andra sidan stan imorse och försöka samla kraft till att ta sig hem, handla mat och laga den.
Har för andra gången den här veckan gjort min fantastiska lasagne. Nu står den i ugnen och vilar i väntan på att Erika och Fredrik ska komma hit och gama i sig den.

Ska tvätta tvätt också så att jag har något snyggt att ha på mig imorgon på Konsumfesten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar