onsdag 24 september 2008

gahksjdklaa

Jävla pissdag! Trodde, hoppades och hade sett fram emot en lugn onsdag. Varva ner från måndagens och tisdagens hets. Har spenderat hela dagen på kontoret, svärandes, letandes. Fy fan. Var tvungen att ta ett varv runt sjön på lunchen för att få lite ro i kroppen. Ringa telefonsamtal till folk jag saknar, vänner jag hoppas på. Få in lite på pluskontot och inte bara ha minus hela jävla skit-tiden.
Så himla mycket jobb. Tårar i ögonen av frustration, av ilska. Hur fan kan man göra så här? Nya infallsvinklar, tänka tankar man inte ens vill tänka. M hade anledning att fira, men det blev ju inte mycket av det. Allt annat tog all energi.
Gick runt och kände mig helt tömd på kraft större delan av dagen. Inga goda tankar kvar. Bara skit. Skit och piss och eländes elände.

Försökte varva ner i lunchrummet efter jobbet. Fick en klapp på kinden och ett "fy fan vad du är bra!". Pluskontot. Men mycket mer på minuskontot.

Skitsamma. Nu lämnar jag jobbet där det hör hemma (det är en ny dag imorgon!) och fokuserar på kvällen. Nenna bjuder på middagen, jag bjuder på ölen och Killers bjuder på festen!

2 kommentarer: