tisdag 16 september 2008

minus minus minus

Allt var bara minus idag: böld i ansiktet, stressmagen på jobbet (ligger efter, måste åka in tidigare imorgon och så är det inventering och skit hela dagen, fan fan), berget med disk och den där oroliga känslan i magen att jag kommer kollapsa av sorg imorgon.
Jag tror, och hoppas, inte det. Men jag ljuger för mig själv om jag säger att risken inte finns. Jag kan liksom inte låta bli att tänka, hur dumt det än är, hur morgondagen skulle sett ut om det senaste halvåret hade varit lite annorlunda. Mycket annorlunda.

Tur att jag har världens bästa lillasyster som följer med mig hem efter jobbet, köper mat som jag lagar och skrattar åt ingenting med mig hela kvällen!

Imorgon ska jag göra en sån deppig sak som att tvätta. Kanske lika bra att ställa sig in på deppfest2008 med en gång. Hit med en flaska sprit, så ska det nog gå bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar