torsdag 20 november 2008

jag = smart tjej

Påbörjade ett enorm bullbak och när jag lägger degen på jäsning dyker tanken "fan, jag äger ju ingen brödkavel" upp i mitt tomma lilla huvud. Hur löser man ett sånt problem då? Jo, man tar hissen två våningar upp och plingar på hos världens trevligaste granne med världens sötaste hund som oförstående ser på, grannen alltså inte hunden, när jag säger "BRÖDKAVEL?". Hennes man förklarar snabbt vad jag menar och hon skiner upp som en sol och säger "si si" springer snabbt ut i köket och kommer tillbaka lika snabbt med en brödkavel i handen och ett stort leende. "Gracias" piper jag fram och lovar att återkomma med den imorgon.

Ska be R lära mig säga "tack för lånet" på spanska när jag träffar honom på jobbet imorgon. Vill gärna kommunicera så bra som möjligt med min bästa granne! Åh, hon är så snäll och rar!

2 kommentarer:

  1. Jag gjorde samma misstag för bara någon månad sen. Precis som du så kom jag på det när degen börjat jäsa och fick panik. Jag är däremot inte lika trygg med mina grannar utan jag sprang ut och köpt en och kom även på i butiken att jag behöver en pensel. Så klarade jag krisen, hoppas det löste sig även för dig!!

    SvaraRadera
  2. haha, löste sig och löste sig, jag lyckades skapa århundradets äckligaste kanelbullar, så det var ju inte så lyckat.

    SvaraRadera