söndag 30 november 2008

men vad fan

Upptäckte precis att den fina julduken jag fick av Jonas mormor förra året inte alls är en julduk utan en julhandduk! Fast sen kom jag på att jag kanske kom på det förra året också eller har gjort så med en annan duk/handduk för jag känner igen det så himla mycket. Känner mig lite retardo och framförallt kluven till hur jag ska göra nu. Tycker att den ligger fint på vardagsrumsbordet men nu tänker jag ju bara "HANDDUK" varje gång jag ser den. Känner mig även kluven till mina gardiner i köket. Jordgubbsmönstret känns ju sådär juligt. Men jag har inga andra gardiner som passar och känner inte för att köpa nya nu när man kan fynda julgrejer för typ tjugo spänn efter jul *ekonomisk* *planerar redan inför nästa julafton*. Elina, har du några jag kan få kanske? Hehehehe.

Köpte tre julstjärnor idag och har placerat dom i läggiz. En i köksfönstret, en på tvn och en i ampeln vid balkongdörren. Hoppas att dom överlever till julafton i alla fall.

2 kommentarer:

  1. no, har inga julgardinger över, har ett par till varje fönster och det ser FAB ut!
    tycker synd om dig som inte har till köket! älskar julgardiner!!
    kanske kan du hitta något fint på myrorna eller stadsmissionen?

    SvaraRadera
  2. ja, tänkte det! ska försöka kolla i veckan. allt mitt julpynt är ju typ secondhand!

    SvaraRadera