onsdag 24 december 2008

julaftonskväll

SÅ JÄVLA MÄTT!! Julafton = äta tills man spricker och sen äta lite till.

Hade världens finaste dag på jobbet! Vi åt julfrulle tillsammans och jag var på så sjukt gott humör hela dagen. Mitt lilla grinchenhjärta smälte faktiskt lite för att det var så trevlig och jag var så hurtig och "extremt äckligt trevlig" som lilla K sa.
Jag fick ansvaret att laga jullunch till hela styrkan. Koka ägg och potatis och brysselkål och steka prinskorvarna och köttbullarna och duka fram sill, rödbetssallad, skinka, alladinask osv osv osv osv.

När jag tillslut kom hem till min trygga lilla vrå möttes jag av D'ida och mamma som hade maten klar och bordet dukat. Så det var bara att slå sig ner och äta igen. Efter maten åt vi gröt. Och sen lyxchoklad och avslutningsvis brieost med päron och kex. Tror inte att jag behöver äta mer i år.

Fick lite julklappar av både mamma, min bror och D'ida trots att jag annonserat att jag skippar klapparna. Blev gladiz av det.

Har firat precis exakt lagom mycket jul i år tycker jag och deklarerar härmed julen 2008 till en av mina bästa någonsin. Jag behöver inte allt tjaffs och krångel och pynt och presenter och hundra miljoner andra saker. Jag behöver bara sjukt mycket mat och människor jag tycker om i min närhet hela dagen.

Om det inte vore för matkoman så hade jag läst igenom vad jag precis skrivit för jag misstänker att det är aningen rörigt och babbligt men det skiter jag i.

Jag är glad och nöjd. Med allt som livet ger.
Tack Tomten för den julklappen, det var den bästa!

2 kommentarer: