fredag 26 december 2008

fernet, jag skyller allt på fernet!

Svettdansa på ett proppfullt Vänner&bekanta aka köttmarknaden. Eller var det bara jag som upplevde det så? Minglade med en gammal lärare och gymnasieklasskompisar, mina vänner och mina bekanta. Tappade bort mitt sällskap hela tiden, träffade en snäll rar tjej som hette Vera, skitfint namn.

Sen gav Erika mig en julklapp, ett enorm glas med fernet som jag svepte i mig med hull och hår. Det var där saker och ting började gå snett kände jag. Helt plötsligt var det hångelfest och svettdansen blev våldsdans och dumma ideér och stå i kylan och frysa ihjäl och stå i portar och frysa ihjäl för att avsluta kvällen med att åka till en varm säng och slippa frysa.

Vaknade imorse och kände mig som döden. Påbörjade hemfärden men var tvungen att stanna till på jobbet för att köpa bakiscola. Fint att ALLA kollegor ba "vad fan har du gjort egentligen, har du knarkat? Du ser ju helt jävla tärd ut". Jag svarade bara "fernet kvart i tre" och dog lite. Satt på kontoret och fnittrade med D och L. Pratade mat med K och blev hungrig och sugen på precis allt i hela världen. Sen åkte jag förbi Nennas jobb en sväng och åt bakismat med henne och Rebecka. Där någonstans började jag må riktigt dåligt.
Var nog där jag började nyktra till och jag insåg att det var dags att ta sig hem. Herregud.

Men roligt var det! Roligt roligt roligt!
Och Malin S ringde för någon timme sen och frågade hur kvällens planer ser ut. Jag som ligger på soffan och halvsover frågar "orkar man gå ut, orkar man verkligen det?" Sekunden senare känner jag hur törsten kommer och levern skallrar efter lite mer alkohol. Så nu är det bara att hoppa in i duschen och putsa dansskorna som blev helt leriga igår och ta på sig sitt största leende och finaste klänning. Ikväll skippar jag dock ferneten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar