torsdag 8 januari 2009

det här är jag:

"När man diskar måste man göra det i en viss ordning. Först de stora tallrikarna, dem placerar man längst bak i stället så de inte står i vägen. Sedan diskar man de små tallrikarna. Dem ställer man framför de stora. Därefter diskar man glas och koppar. Varje sort för sig. Alla glas måste få plats i stället. Står de direkt mot diskbänken torkar de inte på insidan. Vad tänker folk på?
Till sist tar man kastruller och skålar. De kan i värsta fall få stå utanför stället, lite kan man ju slarva, men helst ska allt få plats.
Det gäller att vara lite knepig. Det gäller att planera. Håkan är en mästare på att få plats med all disken i diskstället. Det är sånt många inte tänker på, men sånt är viktigt.
Ordning är viktigt.
Det finns såna som diskar hipp som happ, såna som börjar med en jättekastrull som tar närapå hela diskstället i anspråk, såna som ställer varenda jädra glas utanför. Varför ska såna människor över huvud taget leva? Det kan man fråga sig"

Jonas Gardell - Så går en dag ifrån vårt liv och kommer aldrig åter


Det här är verkligen exakt jag. Precis så här tänker jag, utan att överdriva, varje gång jag diskar. Fick nästan lite kalla kårar när jag läste det här stycket. Att Jonas Gardell kan känna mig så fruktansvärt bra. Det är läskigt.

3 kommentarer:

  1. när jag hade ett riktigt kök då diskade jag också sådär.

    SvaraRadera
  2. såklart man diskar sådär!

    SvaraRadera
  3. tänker ni också varför människor som inte diskar så överhuvudtaget ska få leva?

    ps. ida diskar INTE så, ida diskar som ett mongo!!!

    SvaraRadera