onsdag 7 januari 2009

hej

Jag vill ha känslostorm och kaos. Försöker verkligen, anstränger mig verkligen för att känna. Känner efter och hittar en liten gnutta hjärta, men rationella tankar skjuter bort. Långt bort.

Jag vill handhållning över Västerbron en fin och klar vinterdag. Jag vill mjuka kyssar på läppen och starka händer i svanken och inte så mycket mer än så.

Just nu är det tomt och tyst. Skönt och tryggt, men tomt och tyst. Och det kunde jag kanske uppskatta om det inte vore för att känslostorm och kaos alltid är mer intressant än tomt och tyst. Inte nödvändigtvis bättre, men mycket mer intressant. Och intressant är alltid något man lägger på minnet, jag tvekar på att man gör det med tomt och tyst.

2 kommentarer:

  1. jag tänker på den där cardigans-låten "you're the storm" när jag läser det här.

    fast känslokaos är inte så himla bra egentligen. jag är ett känslövrak. du kan få en massa kaos från mig om du vill. :C :C :C :C :C

    SvaraRadera
  2. känslokaos är braaaa! ge mig!!
    gräset är alltid grönare osv.

    SvaraRadera