tisdag 6 januari 2009

fuck off (orden som kommer representera 2009)

Folk på jobbet är sjuka (vinterkräksjukan och influensa). Jag känner mig klen. Tvättar händerna minst en gång i halvtimmen och dricker te fem gånger om dagen och äter ett kilo apelsiner för jag har inte RÅD eller LUST eller TID att vara sjuk.

Ändå började det idag klia i halsen och snora lite i näsan. Fuck off vintersverige med alla äckliga basilusker! Jag vet att så fort jag lägger mig på soffan med nya boken kommer sjukdomen lägga sin febriga hand på min panna och säga "sisådärja, då är du ordentligt sjuka i ett par dagar och sen får du gå omkring och vara halvkrasslig i ett par veckor och nu vill jag inte höra något gnäll".

*gnällgnäll tycker det är mest synd om mig i hela världen*
*tänker på barnen i Afrika för att återfå lite verklighetsuppfattning*

2 kommentarer:

  1. och då tyckte du att det skulle va en bra idé att jag kommer och umgås med dig idag? när du är sjukis???? tack men nej tack!

    SvaraRadera
  2. tänk på barnen i afrika - "ja de har det varmt och skönt hela dagarna och kan sola så mycket de vill" som jonatan sa när de visade nån reklam om nån unge i afrika som var fattig och hungrig.
    HAHAHA. killen är roooooli.

    SvaraRadera