måndag 12 januari 2009

NU TÄNKER JAG VARA PRETTO MEN DET SKITER JAG I!

Just nu är det blodbrist i Stockholm. Alla som kan borde lämna blod för man vet faktiskt aldrig om man själv kan komma att behöva det någon dag. Blod är också en färskvara som man inte kan lagra hur länge som helst, det är därför viktigt att så många som möjligt donerar med jämna mellanrum.

Det kluriga med blodgivning är att det är ganska mycket regler kring det. Jag har gett blod sen jag var 18 och som kvinna blir man kallad tre gånger per år och det är inte alltid man kan ge blod på grund av olika omständigheter. Hade jag lyckats idag hade det blivit min femte gång. Bara fem gånger på fyra år. Det är ju nästan skamligt.

Hur som helst så tar det inte lång tid att ge blod. Plus att man får fika både innan och efter och får en liten present när man är klar! Pallra dig iväg och ge lite blod! Jag kan följa med och hålla i handen om du tycker det känns obehagligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar