lördag 18 april 2009

hej snoret

Vaknade tidigt imorse och kände hur halsen var lite grinig och tvär. Harklade mig ett par gånger och somnade om. När jag vaknade kändes den inte alls lika rosslig och öm. Jag höll tummarna för att dom tre sjuklingarna Nenna, Rebecka och Ida som jag hängde med igår inte hade lyckats smitta mig.

Det som kanske inte är det bästa när man är förkyld är att utsätta sig för extrem värme. Därför var det en otroligt dum idé att besöka Fjärilshuset i Hagaparken med dess tropiska värme. När jag var därinne var det helt okej (och en fjäril blev kompis med mig och satte sig på mitt ena bröst och vägrade flyga iväg när jag skulle gå ut!!! Gulligt!!) men så fort jag kom ut i normalt tempererade lokaler började jag känna förkylningssymptomen :c

Jag ska äta kryddig mat till middag för att driva ut alla baciller!!

3 kommentarer:

  1. haha vi varnade dig när vi delade på den där ölen!! haha krya på dig. puss

    SvaraRadera
  2. haha, ja, det gjorde ni ju faktiskt! dumma mig som inte lyssnade!

    SvaraRadera
  3. jaså minsann. det är sånt du gör istället för att svara på mitt mail på facebook? :C tarrigt.

    SvaraRadera