tisdag 24 november 2009

resultatet av en kick-off

Igår var det kick-off med jobbet, störst fokus låg på kundbemötande, att vi ska bli lokala mästare på det. Så när en ung tjej nekas köpa cigaretter av mig idag pga att hon har med sig halva sin bekantskapskrets som inte kan visa upp leg på att ALLA är över 18 (jag ska enligt tobakslagen förvissa mig om att det är personen som köper som ska bruka och det anser jag inte att jag kan göra i en sådan situation), så ber hon mig dra åt helvete.

- Tack detsamma! svarar jag med solskensstämma och världens största leende

Då blir hon jättearg.
- Hur fan kan hon säga så till mig?!? gormar hon till sitt följe med finniga småkids.

-Ja, vilken jävla rätt har du att säga så till mig för att jag gör mitt jobb din dumme fan? Gå till något annat ställe och köpa cigaretter. Eller gå hem och grina. Jag bryr mig inte. Men kom inte och tro att du kan förolämpa mig utan att få något tillbaka.

Sa jag inte. Men tänkte. Nöjde mig med att jag förhoppningsvis förstörde hennes dag en smula.

1 kommentar:

  1. haha du skulle ropat "men grinda då!" efter henne :)

    SvaraRadera