söndag 22 november 2009

störst av allt är kärleken

Min kärlek till fläsk är oändlig. Inte det goa fläsket som sitter på en mjuk människokropp utan det smakrika fläsket som sitter på en fet gris. Den här veckan har jag klämt i mig fläsk i ett par olika former:

- Fläskfilé med klyftpotatis och tzatziki
- Stekt fläsk med löksås och potatis (två gånger, en middag + en matlådelunch)
- Bacon- och champinjonpasta
- Baconpiroger som Johan gjorde till brunch idag. Han skickade även med mig lite piroger hem så jag kan få en lite dos fläsk imorgon till lunch.

Har svårt att förstå hur jag klarade mig under mina år som vegetarian. Och åren innan det. Kan inte minnas att jag har serverats stekfläsk/bacon en enda gång under min uppväxt.

3 kommentarer:

  1. oj här var det förändrat! fint gumman!
    blogga mera vetja! jag måste ju ha något att göra när jag surfar. heheeeee......

    SvaraRadera
  2. tycker du det? kände att det var dags, var trött på det gröna.

    ska se hur jag kan möta dina önskemål!!!

    SvaraRadera
  3. håller med ericco. fint och blogga mera :D

    SvaraRadera