måndag 18 januari 2010

att gå till frisören

Unnade mig själv ett välbehövligt besök hos min fantastiska frisör idag! Som vanligt gjorde hon underverk med mitt hår, som vanligt tog det tre timmar och för ovanlighetens skull unnade jag mig även svindyra produkter; en inpackning och en värmeskyddande/fuktgivande spray av något slag. Vet helt ärligt inte så noga vad det var, men Rama sa att jag skulle köpa den och förklarade när och hur jag skulle använda den så då var det väl bara att hala fram plånkan. Litar blint på hennes ord!

Jag brukar alltid färga brynen när jag är hos henne men idag beklagade vi oss båda över att färgen går ur så snabbt.

- Men vi kan ta riktigt färg den här gången, alltså hårfärg, inte brynfärg! kvittrar hon
- Håller det längre då?
- Ja, garanterat!

Så hon börjar pyssla och dona och sen börjar hon fundera högt "undrar hur länge det ska sitta i?" varpå jag blev lite, lite, lite nervös (inte mycket alls, har ju som sagt stort förtroende för henne) och försiktigt frågade om hon hade gjort så här många gånger.

- Nej faktiskt inte, det är första gången jag provar på en kund!
- .... *stum*

Men det blev såklart jättebra. Roligt att vara försökskanin. Hade inte varit lika kul om det hade gått åt helvete. Nu återstår att se om det faktiskt håller längre än med brynfärg.

3 kommentarer:

  1. Hannaa! Jiezzah här :D jag är i desperat behov av en bra frisör o ni systrar har ju pratat såå gott om rama, vad kostar det att gå till henne? (eeh.. för det är ju så svårt att lyfta luren o ringa dit.. *roligare att fråga dig*)

    SvaraRadera
  2. hej jiezzah! :D

    jag brukar alltid färga + slinga + tona och det brukar kosta runt 1200. men att bara klippa tror jag är billigt på den salongen hon är på nu. har för mig att dom hade öppningserbjudande på typ 150kr men det kanske kostar typ 250 nu. normala priser alltså.

    ring och boka tid, hon jobbar i liljeholmen nu! tel 6451732. hon är bäst! och så himla trevlig också, man känner sig trygg i hennes händer!!

    SvaraRadera
  3. ooh då ska jag absolut boka! ;D åh jag trodde hon hängde kvar på pub, tack för infon! återkommer om resultatet :P // J

    SvaraRadera